SDCC -aankondiging – The Heart of the Beast van Sean Phillips, Judith Dupre en Dean Motter viert zijn 20e verjaardag met een nieuwe Prestige -editie van Dynamite
Dit bericht wordt ingediend:
HOOPPAGINA HOOGTEKENINGEN,
persbericht
Het hart van het beest
16 juli 2013, Mt. Laurel, NJ: Dynamite is verheugd aan te kondigen dat The Heart of the Beast, de angstaanjagend grafische roman geschreven door Dean Motter en Judith Dupré, en met weelderig geschilderde kunstwerken van Sean Phillips, zal zijn 20e verjaardag viert met een geheel nieuwe Prestige Format-editie.
Met de slogan: “Wetenschap transformeerde zijn lichaam, kunstenaarschap inspireerde zijn ziel”, het hart van het beest onderzoekt de tijdloze thema’s van de klassieke horrorliteratuur, tegen de achtergrond van de decadente kunstwereld van de jaren negentig in New York City. Sandra, een verbluffende en jonge barman, ontmoet de enigmatische overwinnaar, een man met vreemde littekens en vreemde geheimen. Een verhaal over gotische liefde en moderne horror, deze grafische roman trok lof van zowel critici als stripfans.
Het hart van het beest. Kunst door Sean Phillips.
“Ik was net klaar met het schrijven en illustreren van de gevangene voor DC toen Vertigo me benaderde over het pitchen van een originele grafische roman”, zegt co-schrijver Dean Motter. “Na het schrijven van Mister X en de gevangene voelde ik me een beetje slecht geschikt om een bovennatuurlijk verhaal te doen. Ik dacht dat wat ik heel graag zou willen doen, een eigentijds gotisch drama voor volwassenen was. Ik was een nieuwe aankomst in New York, woonachtig in Tribeca en gebiologeerd door de lokale kunstscene. Het fascineerde me. Mijn co-schrijver, Judith, was een curator en kunstcriticus die destijds in Lower Manhattan woonde. Naast het bekendmaken van de wonderen van de stad, opende ze ook enkele van de zaaierzijden van zijn kunstwereld. We hebben ons verhaal gemaakt van onze New Yorkse ervaringen en onze genegenheid voor kunst. ”
Het hart van het beest. Kunst door Sean Phillips.
Wat betreft het tijdperk dat diende als inspiratie voor het hart van het beest, deelt co-schrijver Judith Dupré: “Soho was de buikknop van de wereldwijde kunstscene in de jaren 1980, met verzamelaars die over de hele wereld binnenkwamen. Ze zouden hele shows van de artiesten die hot waren, breken. De prijzen waren hoog en de stapels cocaïne ook. Fortunes werden ‘s nachts gemaakt op de melodie van Madonna’s ‘Lucky Star’. Artiesten zonder een munt om onverwacht te gooien kregen renpaarden. Een Zwitserse verzamelaar stuurde een dealer een perfect gevormde, full-size vrouwelijke been-gemaakt van melkchocolade-om hem te bedanken voor een schilderij. Maandenlang zouden we brokken ervan hacken, het opslokken als kannibalen. Er waren ook donkere schaduwen. Kunst die niet eens op de markt was, werd in sommige gevallen nog niet eens gemaakt, werd verhandeld en verkocht. Mark Kostabi, het klootzakkind van Warhol, had zijn 15 minuten roem, die kopieën van meesterwerken in een letterlijke kunstfabriek uithaalde. In 1985 viel de kunstenaar Ana Mendieta of werd geduwd vanuit haar 34e verdieping appartement of condo -raam. Datzelfde jaar zag een sadomasochistische zaak ‘Death Mask Murder’ met een bekende 57th Street Art-dealer en zijn assistent. AIDS had nog geen label, maar stallen van kunstenaars stierven, hun creativiteit snoof. Tribeca Bars – Puffys en Mickey’s – waren onze gedeelde woonkamers. Area, een ongelooflijke dansclub, had draaiende thema’s – daarheen gaan was alsof je in een kunstinstallatie danste. We zouden van de clubs naar huis kruipen terwijl de zon opkwam. Dan zou ik een Gallerina worden. Ik zou in de galerij zitten, absoluut zonder kracht, maar heb een stoel op de eerste rij voor het komen en gaan van kunstenaars, verzamelaars en kunstwereld cognoscenti. ”
Dupré vervolgt: “Het schrijven van het hart van het beest was een manier om die wilde, opwindende en onzekere tijden te eren. Het was geweldig leuk om een nieuwe Rembrandt uit te vinden – blijkbaar heb ik niet geslapen door al mijn kunstgeschiedenislessen. Paging door het boek, ik word sentimenteel om die dingen te zien die niet langer nieuw zijn, zoals ATM -kaarten, of niet meer gebruikt, zoals beantwoordende machines. Kunst is echter een constante. Sean heeft ongelooflijk werk geleverd om de zwoele gruis van Lower Manhattan vast te leggen. ‘
Het hart van het beest. Kunst door Sean Phillips.
“Ik ben erg blij dat dit vroege werk opnieuw wordt beschikbaar gesteld door de fijne mensen bij Dynamite”, zegt Sean Phillips. “Dit was mijn eerste grote project voor een Amerikaanse uitgever en het zakte twintig jaar geleden zonder trace. Nu hebben mensen nog een kans om het geweldige verhaal van Dean en Judith te lezen en me te zien leren schilderen in aquarellen tijdens het werk. Ik zou graag denken dat ik beter ben in schilderen, gezien het feit dat ik het hart van het beest heb afgemaakt, maar ik weet het niet zo zeker. Ik ben nog steeds erg blij met het werk dat ik op dit boek heb gedaan en wou dat ik me kon herinneren hoe ik zo opnieuw kon schilderen. ”
Wat betreft het gratis karakter van het hart van het verhaal en de kunst van het beest, voegt Motter eraan toe: “Sean was de optimale illustrator voor het verhaal. Perfect echt zonder de affecties van stedelijk commentaar. De angst van het verhaal komt, niet van de conventionele gruwelijke tropen van een mindere kunstenaar, maar uit het contrapuntvan zijn meesterlijk sublieme illustraties en het monteren van ongeziene angst in ons script. Ik ben altijd tevreden geweest met deze inspanning en ben erg blij dat het opnieuw wordt gepresenteerd door dynamiet. Mij is verteld dat het zijn tijd voor was. Ik hoop dat twintig jaar genoeg is. ”
Het hart van het beest. Kunst door Sean Phillips.
“Het hart van het beest was een van die zeldzaamheid uit de vroege jaren negentig die alleen maar had kunnen ontstaan toen het dat deed, omdat de wereld pas het kunstenaarschap, de diepte en de literaire waarde van de grafische roman begon te begrijpen en te waarderen,” Zegt Nick Barrucci, CEO en uitgever van Dynamite. “Dean Motter en Judith Dupré presenteerden een emotioneel, grab-you-by-the-heart verhaal, een revisionistische kijk op een wezen van klassieke gotische horror. En het kunstwerk van Sean Phillips is gewoon prachtig, met schilderijen die zo levensecht en emotioneel zijn, je wist gewoon dat hij bestemd was voor grootheid. ”
Ga voor kunst en nog veel meer informatie naar :.