signle blog post

Post Type: Standard

Beauology 101: Hard Love in Comics

Dit bericht is ingediend onder:

HOOPPAGINA HOOGTEKENINGEN,
Interviews en kolommen

Door Beau Smith

Beau Smith

De verkoop van stripboeken is niet erg gezond.

Ik wou dat ik de antwoorden had, maar dat doe ik niet.

Ik weet redenen waarom de verkoop daalt, maar ik heb niet de lijn van touw om die verkopen uit het gat te halen.

Als je regelmatig Beauology 101 leest, dan weet je dat ik geen suikerjas -spullen. Ik zie het gevoel er niet in. Het kan de dingen een beetje goed laten smaken, maar nadat het is verteerd, wordt het in zure reflux. Niets komt ooit heel mooi terug.

Als je naar dingen van buiten de directe markt kijkt, via een roze bril, kun je ertoe leiden dat dingen in strips geweldig zijn. Kijk op welke manier dan ook de succesvolle en veel gehypete films en tv-shows die op stripboek gebaseerd zijn, Iron Man, Batman, Spider-Man, X-Men, The Human Target, Scott Pilgrim, The Walking Dead, ook en de aankomende Green Lantern, Avengers, Thor en Captain America. Ik kan zien waar mensen zouden denken dat de wereld van stripboeken prachtig doet, maar dat zijn ze niet. Het is moeilijk voor de best verkopende stripboeken om 100.000 verkoop te kraken. Ideaal, nu heb je uitgevers die een mal dansen wanneer ze de maandelijkse verkoop van 35.000 beheren. Een paar jaar geleden zou een boek worden geannuleerd als het zelfs op de loer lag rond dat soort cijfers.

Ik spreek elke dag met stripboeken, boekhandelaren, bibliothecarissen en universitaire boekhandels en heb meer dan twintig jaar. Ik krijg echte informatie van hen, niet de klap op de achterkant, dingen zijn slechts peachy -rapporten.

Hier zijn enkele koude harde feiten waarom de verkoop van stripboeken daalt:

** De directe markt heeft over het algemeen één distributeur. Het kan me niet schelen wat voor soort service je hebt, één productbron is niet goed. In de jaren tachtig had de directe markt meer dan 20 distributeurs en elk van hen had minstens drie tot vijf kleinere magazijnen in het hele land en vaak de wereld. Toen kwamen de jaren 1990 en gingen mensen hebzuchtig te worden. Met de kortetermijn QVC-achtige wereld van kortetermijnverkoop van Chrome, Variant, Beanie Baby, Chase Card-covers, kreeg Marvel Comics het slimme idee dat ze zelfs veel meer geld konden verdienen als ze hun eigen distributeur kregen, dus dat deden ze. En het is mislukt. Slecht. Het zette de wereld van exclusiviteit in gang. Elke distributeur deed zijn best om uitgevers ertoe te brengen zich aan te melden in een exclusief contract. Grotere uitgevers en distributeurs hebben hiervoor een korte tijd gewonnen. Kleinere distributeurs gingen buiten dienst of werden ingeslikt door grotere distributiebehuizen. Kleinere uitgevers kregen vervolgens te horen wat ze konden publiceren of ook buiten dienst werden gedreven. We eindigden met waar we vandaag zijn met één distributeur en een paar sterke uitgevers. Dat is niet genoeg om voor een sterke industrie te zorgen. Zelfs met de beste bedoelingen, is het hebben van slechts één distributeur zelfgenoegzaamheid. Het gebeurt, het is het feit van het levensleven. Als je geen iemand op je hielen hebt die je hielen bijt, loop je niet zo snel. Die zelfgenoegzaamheid druppelt ook naar de uitgevers. Iedereen ziet er op korte termijn uit en niet op het grote landschap. Deze zwakte leidt ons naar het volgende probleem …

** Technologie. De stripboekenmarkt is een kar met een gebroken wiel. Niemand zag wat de explosie van technologie niet alleen voor de wereld zou brengen, maar ook voor stripboeken. Digitale strips en digitale distributie zijn voor sommigen gezien als een slang in de doos, of een teken van de apocalyps. Technologie bewoog zo snel dat het iedereen met zijn broek naar beneden en hun handen betrapte waar ze niet bedoeld waren. Publicatie en distributie bevindt zich in een gigantisch spel van inhalen van weinig hoop om het stokje te pakken terwijl het wordt afgehandeld. Een percentage handelaren dat hun lange tijd slechte routines niet willen veranderen en digitale strips niet als de kans die het echt is, zien. Distributeurs keken zo korte termijn dat ze nog steeds niet weten hoe ze snel moeten stappen en deel uitmaken van wat een belangrijk onderdeel is van de Future Future. Veel uitgevers zijn teruggekomen en hebben gewacht tot iemand anders eerst zijn teen in het water doopt. Ze hebben allemaal veel betaald voor de vertraging.

Spider Man

** De redactionele richting van reguliere stripboeken heeft een zelfopgelegde wurggreep, niet alleen op de schrijvers van stripboeken, maar ook de personages waarover ze verantwoordelijk zijn. Schrijvers zijn verstikt door het maken van nieuwe personages en kansen voor de personages die ze zijn aangenomen om te schrijven. De redactionele/management van Marvel en DC -strips denken echt dat ze doen wat ideaal is voor de basis van personages, maar in werkelijkheid doden ze ze op manieren die ze niet eens realiseren. Het is een langzaam aanhoudende dood dat ze helden toebrengen die tijdens deze steeds veranderende tijden moeten bloeien. Er worden maar weinig nieuwe helden en schurken geboren. Er zijn geen nieuwe personages voor wat kleine jeugd die strips lezen om vast te houden en hun eigen te noemen. Boeken zoals de WONderful Four en Spider-Man waren vroeger de vruchtbare broedplaats voor nieuwe personages zoals de Silver Surfer, de Black Panther en de Punisher, maar niet meer. De geboorte en levensduur van karakters is in ernstig gevaar. Lijkt een persoon om te geven? Het lijkt er niet op. De zware hand van redactioneel moet worden opgetild om makers en personages weer te laten ademen. Crossovers en evenementen zijn de restjes van een Thanksgiving -diner dat decennia geleden oud werd. Het spijt me, redacteuren vandaag zijn geen leraren en counselors meer, het zijn slagers die het ongewenste vet niet afsnijden van het belangrijkste stuk vlees.

** Verkoop en marketing in stripboeken is dood. Ze zijn een grote rugliniek voor alle ruggengortingen geworden die nieuwe lezers doodt en oudere lezers vervreemdt. De stripboekendienst heeft weinig of geen idee hoe u nieuwe, jongere lezers kunt cultiveren. Ze blijven proberen de oude oogst van lezers te ondersteunen en negeren om nieuwe zaden te planten voor lezers van de toekomst. Natuurlijk, sommige uitgevers doen een paar “alle leeftijden” strips. Ze doen het omdat ze een klein quotum voor de pakken moeten vullen, maar ze doen vrijwel niets om die boeken te promoten en te verkopen. Ze willen zo weinig mogelijk werk doen en blijven proberen te verkopen aan die langzaam afstervende baby-boomer-generatie waarvan ze wensen dat het onsterfelijk zou worden. Ik ben in die marketingbijeenkomsten geweest waar apathie voor verandering zo zwaar is dat het een bus van twee ton zou verpletteren. Het is geen mooie plek, mijn vrienden. Landsnelheidrecords worden verbroken in die vergaderingen waar de bok wordt doorgegeven.

Klink ik een beetje boos? Ik hoop het echt, want als ik dat niet zou doen, zou dat erop wijzen dat ik net zo apathisch was als die mensen en situaties die ik hierboven heb opgemerkt. Ik wou alleen dat ik slimmer was of de invloed had om deze problemen op te lossen, of op zijn minst van binnenuit te werken. Ik hoop dat er mensen zijn die slim genoeg zijn en voldoende zorgen om deze wijzigingen aan te brengen en nog veel meer van de problemen te bekijken die ik niet had om aan te pakken.

Dit zijn mijn mening en gedachten over de servicesituatie, niet die van Westfield -strips, of jij. Ik hoop dat je dat hebt begrepen zoals je dit hebt gelezen. Weet alsjeblieft dat er een aantal zeer goede stripboeken zijn die boeiende verhalen en personages hebben. We staan ​​aan het begin van een nieuwe toename van de maker die we niet hebben gezien het midden van de jaren tachtig. Dat is geweldig, maar het wordt gedeeltelijk gevoed uit de problemen waar ik hierboven op heb gewezen, waar nieuwe personages niet in overvloed worden gemaakt in reguliere Marvel- en DC -stripboeken.

Er zijn slimme handelaren die daarnaast stripboeken in deze eeuw willen nemen. Ze werken hard en hebben innovatieve promoties in de winkel en verkooptechnieken die win/win zijn voor strips en de stripboeklezer. Deze fijne mensen moeten worden ondersteund en waargenomen voor hun harde werk.

Denk alsjeblieft niet dat ik de ene distributeur weggooi die we in dit bedrijf hebben. Ik ben niet. Ik denk dat ze overweldigd zijn door de veranderingen die in het afgelopen decennium zijn gekomen en zelfs nog veel meer, dus met de veranderingen in de afgelopen vijf jaar. We zitten midden in hypersnelle veranderingen in technologie en de manier waarop gedrukt materiaal is en moet worden verkocht. Iedereen moet zich bewust zijn en klaar zijn om zich zo snel mogelijk aan te passen. Onze ogen moeten op de toekomst worden gehouden als er een voor stripboeken zal zijn zoals we ze kennen.

Geloof me, Amigos, de wereld van stripboeken doet pijn en geen enkele hoeveelheid morfine zal helpen dingen ‘s nachts om te draaien. Als lezers moet je het beste, de nieuwe en voor veranderingen eisen. Als consumenten moet u uw kracht op een positieve manier door uw budget hanteren door de boeken te ondersteunen waar u echt plezier in neemt en degene uit te schakelen die u niet kunt krijgen door ze niet te krijgen en iets beters te eisen dat u zijn plaats inneemt die u gaat kopen.

Kapitein Amerika

Zoals ik al eerder zei, zal verandering niet van de ene op de andere dag komen als het überhaupt komt. Maar je moet proberen de hand van verandering te forceren. Als je goede strips wilt, betere strips, dan moet je met je kracht als consument spreken.

Uw amigo,

Beau Smith

The Flying Fist Ranch

www.flyingfistranch.com

Leave a Reply

Your email address will not be published.