C is voor commentaar: Dwayne McDuffie
onthouden Dit bericht is ingediend onder:
HOOPPAGINA HOOGTEKENINGEN,
Interviews en kolommen
door Josh Crawley
~
Dwayne McDuffie. Kunst door Denys Cowan.
Ik weet niet precies wat ik moet zeggen over het verlies van Dwayne McDuffie. Ik had niet de kans om hem te ontmoeten, en ik kwam op geen enkele manier met hem overeen, behalve voor een paar e -mails tien of elf jaar geleden. Ik was gewoon iemand die hem uit de blauw e -mailde die me afvroeg over de auteursrechten en handelsmerken die in Milestone Comics werden vermeld (vaak aangeduid als een afdruk van DC -strips, toen de relatie echt over distributie ging), en hij was niets anders dan vriendelijk en behulpzaam. Hoewel ik hoop dat mijn vriend Wayne Markley een leuke herinnering aan deze blog zal schrijven, lijkt het erop dat ik gewoon over zijn werk moet praten.
Ik weet zeker dat ik in de jaren 90 een deel van McDuffie’s werk heb gelezen, maar ik ben er vrij zeker van Negro Ninja Thrashers pitch uit die periode en bespot het gebrek aan diversiteit in Marvel’s zwarte personages). De eerste keer dat ik echt een deel van zijn werk las, zou de statische schok zijn geweest: terugkeer van de geweldige miniserie in 2001. Hoewel ik op dat moment helemaal niet veel wist over het mijlpaaluniversum, zou ik eindigen (en nog steeds ben) meer van de mijlpaalstrips zoeken, vooral hardware (sorry, statisch). Toegegeven, een van de dingen die me aanvankelijk naar hardware trok, was zijn visuele ontwerp van Denys Cowan, maar na het lezen van de eerste 25 of 30 kwesties was het schrijven van McDuffie net zo belangrijk voor mij. Zelfs mijn eerste keer dat ik ze las, ontdekte ik iets dat ontbrak toen McDuffie ze niet aan het schrijven was. Dat is echter niet om de andere schrijvers neer te zetten; Het werk van McDuffie is gewoon zo geweldig.
McDuffie’s voorstel voor Teenage Negro Ninja Thrashers
Het geweldige werk van McDuffie is echter niet alleen in strips. Statische schok en Justice League beperkt beperkt zijn beide als bewijs van zijn vaardigheden in het vertellen van verhalen in andere media. Hij zou blijven werken voor Warner Bros aan hun veelgeprezen direct-to-video-films, zoals de Outstanding Justice League: Crisis on Two Earths. Gecombineerd met zijn geweldige schrijven op Wonderful Four, deed die film me beseffen dat hij de perfecte keuze zou zijn om een grote Motion Wonderful Four -films te schenken. Hij was gewoon zo divers van een talent.
Hardware
Hoewel ik McDuffie niet kende, denk ik dat dit iets is waarvoor hij wordt herinnerd: de diversiteit van zijn werk en wat het vertegenwoordigt.
~
Volg mijn tweets, e -mail me en zorg ervoor dat je de Westfield Comics Facebook in de gaten houdt.
Josh Crawley is al dan niet de toetsenist voor EverClear. Hij suggereert sterk dat je niet wedt dat hij dat is.