signle blog post

Post Type: Standard

Meer makers van zwarte stripboeken maken strips dan ooit tevoren, evenals dat Matters

geloven terug in alle films die je hebt bekeken die zwarte individuen in de schijnwerpers zetten. Velen van hen zijn van cruciaal belang, zijn erin geslaagd aan de kassa, en zijn gevestigd in als onvergetelijke films. Waar gaan de meeste van hen echter over? Enkele van de meest recente bekroonde, prominente films, zoals het milieuvriendelijke boek van 2018, 2013’s 12 Years a Slave, 2011’s The Help, and More, allemaal focus op zwarte verhalen, maar ze zijn ontworpen om zich te concentreren op worstelingen, racisme, evenals vaak, witte redders. Hoe zit het met de miljoenen andere thema’s waarop zwarte verhalen zich kunnen concentreren? Gelukkig nemen veel makers van zwarte stripboeken een standpunt in en vertellen ze de verhalen die al lang ongehoord zijn geworden.

Makers van zwarte stripboeken nemen hun verhalen in een nieuwe richting

Verhalen over slavernij, racisme en bewegingen in zwarte culturen zijn allemaal belangrijk in het hervertellen van de geschiedenis. Mensen verplichten te blijven ontdekken om te voorkomen dat onrechtvaardigheden blijven gebeuren. Er worden echter zoveel verhalen over een bevolking verteld in de vernauwingen van ongunstige verleden licht. Dit voorkomt mensen van het evenement, evenals vreugde die voortvloeien uit het kijken naar films over mensen die vergelijkbaar zijn met jou. We vereisen verhalen over allerlei populaties, van BIPOC en LGBTQ+ gemeenschappen, die zich richten op sterke punten, liefde en licht. Niet precies hoe moeilijk deze mensen het in het verleden hebben gehad en blijven in het heden.

Dus, op wie vertrouwen we om deze verhalen te vertellen? Het lijkt tenslotte alsof Hollywood net zo goed is geweest om ze te nemen. Het recente succes van Black Panther heeft zeker geholpen om te laten zien dat dit materiaal wordt gezocht. Met een overwegend zwarte cast en crew, verdiende de film zeven beste fotomominaties, domineerde de kassa, en beïnvloedde makers wereldwijd. Dit is echter slechts een van de vele zwarte verhalen, en er wachten nog meer indie op om te worden gelezen.

x

Mario Kart DLC Gold Rush.MP4

0 seconden van 12 minuten, 40 seconden

Live
00:00
12:40
12:40

foto via Marvel Studios

Materiaal de moeite waard maken om voor iedereen te consumeren, maar met name Black Comic Book -lezers

Een recente Spotlight van Los Angeles Times keek naar verschillende stripmakers die dingen wilden opschudden in de industrie. Zowel Manuel als Geiszel Godoy van Black Sands Entertainment blijven vechten voor inclusiviteit binnen creatieve stemmen. Onder verwijzing naar Tyler Perry als motivatie voor hun model, proberen ze “iedereen te winnen” te helpen door de niche van strips door zowel zwarte kunstenaars als schrijvers te laten groeien. Door dit te doen, zal hun succes toekomstige makers motiveren om moeilijk te werken en te verschijnen zonder te maken met barrières.

En het materiaal dat ze creëren? Het is niet geworteld in kolonialisme en oosterse krachten. Er is een focus op “Tales of Africa voor slavernij.” De reden hierachter gaat over veel meer dan het willen vertellen van verhalen die niet vaak worden verteld. Het is eerder om te bewijzen dat “je niet langer hoeft te lopen met de ingang die ze ontwikkelen om door te gaan naar het primaire podium”, zoals Manuel Godoy uitlegt.

Sommige van de aankomende verhalen die worden verteld, zijn ondergedompelde, hete kam van Vita Ayala door Ebony Flowers, evenals het dagboek van Micheline Hess van een gekke, zwarte weerwolf. Bekijk het type materiaal dat ze hieronder maken!

Deze verhalen gaan veel verder dan het typische onderwerp van strips: superhelden. Ze vertellen echte verhalen over echte mensen, vrij van de verwachtingen van het blank publiek en makers. Ze bieden geweldig entertainment om het publiek te richten. Bovendien dienen ze als een herinnering dat er nog geen Black Panther voor nodig is om het publiek precies te laten herkennen hoeveel geweldige zwarte verhalen er zijn.

Zwarte verhalen kunnen een zwart publiek worden geproduceerd, maar iedereen kan ervan genieten

Even ook, en vooral, lijkt het doel van Black Sands Entertainment materiaal te produceren voor mensen die niet vaak worden verzorgd door grotere huizen. Ook lang zijn films over zwarte mensen een blank publiek geproduceerd. Zoals hierboven vermeld, blijft de witte redder-trope, waar niet-zwarte personages komen tot de ‘redding’ van degenen die worstelen, te veel worden gebruikt. Evenals het is niet alleen in film en televisie, maar blijft echter aanwezig in wit geschreven stripboeken. Dit neemt het bedrijf weg en zelfredzaamheid van hun buren. Het laat een blanke publiek zichzelf een schouderklopje geven voor ‘leren’. In werkelijkheid moedigt deze trope stereotypen verder aan. Evenzo beperkt het het soort verhalen dat wordt verteld en gefinancierd.

Black Sands Entertainment groeit sinds de oprichting in 2016. Met meer dan 60.000 verkochte boeken zijn ze bereid om bezoekers eraan te herinneren welk type verhalen beschikbaar zijn en blijven bewijzen dat het publiek groeit. We zijn verheugd om te blijven juichen van het groeiende oeuvre dat voorkomtM Black Comic Book -makers. Enorme stripboekenspelers zoals DC en Marvel leren, evenals ontwikkeling zoals Nia Dacosta die uiteindelijk de allereerste zwarte vrouwelijke regisseur van een Marvel -film zijn, gebeurt. Zaken zoals Black Sands zijn echter niet in orde met het wachtende spel. Ze begrijpen dat deze ontwikkeling talloze jaren ook te laat is.

Lezers, wat is uw favoriete stripboek gemaakt door een zwarte maker? Deel uw leeslijst met ons in de reacties!

Uitgelichte foto via Black Sands Entertainment.

Leave a Reply

Your email address will not be published.