signle blog post

Post Type: Standard

Interview: Jeff Lveness on Boom! Studios ‘oneven luchten boven East Berlin

Deze publicatie is ingediend onder:

HOOPPAGINA HOOGTEKENINGEN,
Interviews en kolommen

Vreemde luchten boven East Berlin #1

Jeff Lveness heeft geschreven voor tv -programma’s, waaronder Rick & Morty en Jimmy Kimmel Live. Hij heeft ook strips geschreven, waaronder Groot, World Reader, evenals Judas. Nu brengt hij je een aangrijpend verhaal over buitenaardse wezens en kille oorlog intriges in vreemde luchten boven Oost -Berlijn van Boom! Studio’s.

Westfield: Waar kwam het concept van vreemde luchten boven Oost -Berlijn vandaan?

Jeff Lveness: Ik ben altijd een grote fan geweest van kille oorlogstrigue – zoals John Le Carre -romans of het leven van anderen. Naast ik hou ook van kille oorlogssci-fi, vooral de veel meer somber, sfeervolle dingen Solaris en stalker uit Tarkovsky. Ik geloofde dat het leuk zou zijn om die sferen samen te smelten en wat paranoïde lichaamshorror zoals alien of het ding in de mix te gooien en te zien wat er uitkwam. Strips stellen je in staat om zo veel genres en emoties samen te wervelen, evenals ik geloof dat we iets echt geweldigs hebben voor mensen.

Het gaat ook over trucs, zowel de kracht van de realiteit als de schuld. We leven in een tijd waarin de realiteit fundamenteel is gebroken, en ik weet niet zeker hoe we hieruit herstellen. De koele oorlog was echter ook een tijd van diepe, diepe divisie. De realiteit en trucs waren momenteel absoluut. Dus als ik een spion was, kan ik me geen slechtere hoofdpijn voorstellen dan over een buitenaards gevaar rennen dat in je opkomt en al je trucs tegen je keert. Plots doen uw vlaggen en muren niet zo veel uit. Het is een verhaal over beide kanten van de koele oorlog die zich realiseert hoe absoluut nutteloos en beschadigd zijn, ze hebben uiteindelijk in de schaduw van een veel grotere dreiging gebracht.

Vreemde luchten boven East Berlin #1 Preview Page 1

Westfield: Wat kun je ons vertellen over de spion haring?

Loveness: Herring is een Amerikaanse spion in het ijzeren gordijn, die zich voordoet als lid van de Oost -Duitse truc -autoriteiten – of Stasi. Hij is een spion gevangen in een wereld van spionnen. Naast wanneer een buitenaards gevaar naar beneden komt en de trucs van iedereen en trauma begint los te laten, ontdekt Herring zichzelf in de meest gevaarlijke omgeving. Hij moet tot op de bodem komen van wat de DDR en Sovjets hebben gevonden … maar houden zich ook verborgen en voor het leven tegen deze telepathische kracht waar hij zich niet tegen kan beschermen. Het is echt een leuke tweedeling.

En naarmate hij beter wordt en beter voor zijn doel, beginnen we veel meer te ontdekken over haring en de diepe trucs die hij probeert te begraven – zelfs van zichzelf. Hij is een geweldig schip om zowel de Amerikaanse overtreding als overmoed te bekijken – zowel tijdens de kille oorlog als vandaag. Bovendien is er een inspecteur Javert -type Stasi Guy achter hem, die absoluut een van mijn favoriete mensen is om te schrijven. Ik hou van Javert -types. Niet zeker waarom. Dat staat hoogstwaarschijnlijk iets dat aan mij wordt blootgelegd.

Vreemde luchten boven East Berlin #1 Preview Page 2

WESTFIELD: Hoewel dit een geweldig verhaal is, is het zowel in een echte tijd als op de plaats geworteld. Hoeveel onderzoeksstudie heb je precies gedaan voor de serie?

Loveness: Ton. Ik heb een aantal boeken over Chilly War Duitsland en de Sovjet -Unie bekeken, reisde naar Berlijn om een ​​historisch onderzoeksonderzoek uit de eerste hand te krijgen – met name op de Stasi. Evenzo genoten van enkele documentaires en Duitse films om een ​​veel beter idee te krijgen van de omgeving van die tijd. Het verhaal is geen historisch verslag, maar ik wilde dat het zowel authentiek als menselijk zou voelen. Het is een echt interessante tijd in de geschiedenis. Oost -Duitsland was een van de meest extreme veiligheid, specificeert in de wereld … maar het is ook schokkend hoe vertrouwd maar toch enigszins verschillend zo veel ervan voelt. Destijds zou Guy in je huis komen en wat er ook voor de staat bugt … Maar nu betalen we Amazon om een ​​wijze spreker in ons huis te plaatsen die alles voor hen registreert, zo talrijke externe zaken kunnen onze informatie verzamelen … evenals ik veronderstelling Het is goed om dat zo lang te houden, zolang het ons ook het weer vertelt. dingen veranderen. Dingen blijven hetzelfde.

Vreemde luchten boven East Berlin #1 Preview Page 3

Westfield: Wat was er leuk of moeilijk aan het produceren van een nieuwe uitheemse soort?

Loveness: Ik kan niet zo goed zeggen … maar een deel van het plezier van horror en sci-fi laat het geheim hoger zijn dan de feiten. We begrijpen geen lading over de alien in Alien of het ding in het ding. Dus onze personages moeten nog minder begrijpen dan wij. Ha! Misschien is dat een cheat, maar ik vond het leuk om het buitenaardse bestaan ​​samen te stellen als iets onkenbaars. Ze werken op een totaal ander spectrum dan wij. Ze zijn gevorderd om te worden geloofd gebaseerd. Dus we zijn open boeken voor hen. Al onze trucs en leugens worden in brute details blootgelegd, evenals we te bieden hebben met de waarheid dat we zijnNiet langer de dominante types in het gevecht. Onze spionnen houden vast aan de wereld die ze kennen … en het maakt niet meer uit. Misschien is het nooit gedaan.

Westfield: Je werkt samen met kunstenaar Lisandro Estherren aan het boek. Wat kunt u ons vertellen over uw samenwerking?

Loveness: Lisandro is een wonderwerker. Hij heeft dit boek zo’n unieke uitstraling gebracht. Delen ervan zien eruit als een waterverfschilderij. Delen ervan doen me denken aan een strip in Europese stijl. Hij heeft het verhaal verhoogd in methoden die ik me niet kon voorstellen. Wacht maar gewoon tot je zijn wezensontwerp ziet. De man is briljant.

Vreemde luchten boven East Berlin #2

Westfield: Elk type slotreacties?

Loveness: Ik hou van moeilijk mezelf met elke nieuwe originele strip die ik schrijf. Wereldbezoeker was een existentiële gebiedsopera. Judas was een donker religieus epos. Dit is een cerebrale koude koude oorlogssci-fi thriller. Evenals voor al het hoge ideeën, is het echt een nogal intiem verhaal over schuldgevoelens, vergeving en empathie – vooral voor mensen die het misschien niet zouden moeten hebben. Ik hou echt van wat Lisandro heeft gekookt. De kunst wordt zowel prachtig als gruwelijk. Als je van een ongelukkige kerel in kamers houdt, probeert zichzelf te redden van beschadigd worden door de overweldigende brutaliteit van absolute realiteit – geef dit een kijkje!

Leave a Reply

Your email address will not be published.